قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تلفات حمله به گردشگران خارجی در بامیان به شش تن افزایش یافت هشدارها درباره خطر فروریختن منار جام در ولایت غور افغانستان پس از وقوع سیل هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی بامیان را محکوم کرد افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی سد سلما در هرات پر شد | هشدار درباره وقوع سیل در هرات سیل در ولایت غور افغانستان جان ۵۰ نفر را گرفت + فیلم و عکس غربت ناشران افغانستانی در جشن کتاب ایران در حمله افراد مسلح ناشناس ۴ گردشگر خارجی در بامیان کشته شدند هشدار کاظمی قمی به اروپا | تداوم بحران در افغانستان گریبانگیر شما خواهد شد ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر هلال احمر از ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد آغاز موج جدید بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در افغانستان از جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بار تغییرات اقلیمی بر دوش مردم غریب افغانستان هلال‌احمر افغانستان از ایران برای کمک به سیل‌زدگان بغلان درخواست کمک کرد ۵ ناشر افغانستانی در نمایشگاه سی‌وششم کتاب تهران رئیس کل موزه ملی ایران: ما باید میراث افغانستان را به درستی به جهان معرفی کنیم به بهانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران | با چهار رمان معروف با موضوع افغانستان آشنا شوید احتمال بارندگی شدید در ۲۲ ولایت افغانستان در روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز به کار نشست ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان در کابل

  • کد خبر: ۲۰۸۹۵۷
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
آغاز به کار نشست ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان در کابل
نشست نمایندگان ویژه و سفرای کشور‌های همسایه و منطقه تحت عنوان «ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان»، پس از چند ساعت تعویق در وزارت امور خارجه در کابل آغاز به کار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حفیظ ضیااحمد، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه امارت اسلامی با انتشار عکس دست جمعی نمایندگان ویژه و سفرای کشور‌های همسایه و منطقه که در این نشست شرکت کرده اند با امیرخان متقی، سرپرست این وزارت، از آغاز به کار این نشست خبر داده است.

در حالی که قبلا برخی از گزارش‌ها از برگزاری این نشست با حضور نمایندگان ۴ کشور ایران، پاکستان، روسیه و چین خبر داده بودند، در این عکس تازه، نمایندگان ویژه و سفرای ۱۱ کشور دیده می‌شود.

پیش از این برخی منابع اعلام کردند که آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان به دلیل بیماری در این نشست شرکت نمی‌کند و به جای او، عبیدالرحمن نظامانی، شارژدافیر سفارت پاکستان در کابل شرکت خواهد کرد.

صبح امروز معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی اعلام کرده به دلیل شرایط بد آب و هوایی، این نشست تا بعد از ظهر به تعویق افتاده است.

این نشست از دید وزارت امورخارجه امارت اسلامی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی این وزارت روز گذشته در یک پیام ویدئویی گفته بود: «امیدواریم تعامل منطقه‌ای منجر به برد، برد شود».

در همین حال «ذاکر جلالی» مشاور امیرخان متقی، وزیر خارجه امارت اسلامی در صفحه ایکس خود نوشته است: ‏با گذشت تقریباً دو سال و نیم حکومت امارت اسلامی و رویکرد‌های متفاوت بازیگران منطقه‌ای و غربی در تعامل با امارت اسلامی؛ بازیگران منطقه‌ای را متوجه شکل‌گیری ایجاد تعامل منظم‌تر میان افغانستان و منطقه با رویکرد منطقه‌محور و بر مبنای منافع و تهدید‌های مشترک کرده‌است.

این مقام امارت اسلامی افزوده که «با درک این وضعیت کابل و بازیگران منطقه برای نزدیکی مواضع خویش تلاش‌های هماهنگی را آغاز کرده‌اند. امیدواریم این تلاش‌ها منجر به ساز و کار بُرد-بُرد به نفع تمام منطقه گردد».

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->